Sou a: Inici / Notícies / 3a Festa Pallars terra de corder

3a Festa Pallars terra de corder

Tindrà lloc el diumenge 30 d'abril al Parc del Pinell.

L'Ajuntament de Tremp, a través del programa Al teu gust, aliments del Pallars, i amb la col·laboració de la Diputació de Lleida, el Consell Comarcal i diferents ajuntaments de la comarca, organitza per tercera vegada aquesta festa, amb l'objectiu de reivindicar la tradició ramadera del Pallars Jussà, així com la nostra gastronomia i el receptari tradicional, fent de la carn de corder la protagonista.

En aquesta tercera edició, hem volgut convidar una altra raça d'ovella autòctona de Catalunya, com la Xisqueta, serà la ripollesa, i així s'han programat algunes activitats durant la jornada gra`cies a la col·laboració del Consorci de Desenvolupament del Ripollès.

Enguany, el dinar popular consistirà en un primer plat a base d'escalivada i corder rostit i de segon caldereta de corder. Una manera diferent de cuinar aquesta carn, igualment exquisida, nutritiva i saludable; postres, pa, vi i aigua. A més, s'ha fet un plat especial per a aquesta edició que va inclòs al tiquet del dinar (12€) / Menú infantil 5€.

Tot seguit podeu veure la programació prevista:

11:30h i durant el matí, demostració de xolla amb: Martí Vila , campió de Catalunya d’esquilar ovelles ( Ripollès) i Albert Isanta ( Pallars Jussà)

12:00 a 13:00h Teatre de carrer amb Xip Xap Teatre: Transhumància

13:00h La girella abans de l’arròs: taller d’elaboració de tripeta. Amb Jaume Badia, de Badia Xarcuters

13:30h: Ballada de gegants amb els Geganters de Tremp amb Els Xafarostolls.

14:15h: Dinar popular.

16:00h Taller per a nens i nenes: “Fem un corder” a càrrec de l'Associació Producte del Ripollès i Museu Etnogràfic de Ripoll

Durant tot el dia, mostra de productors del Pallars: vins, cerveses i elaborats de corder.

Els tiquets del dinar poden adquirir-se a l’Ajuntament de Tremp ( Plaça de la Creu, 1, 25620, Tremp)  i a diferents carnisseries de la comarca.

També es pot fer la reserva per correu electrònic a promocioeconomica@tremp.cat o trucant al telèfon 973 65 00 05 ( ext  341/348)