Sou a: Inici / Notícies / Comerços del Pallars Jussà visiten el Moianès

Comerços del Pallars Jussà visiten el Moianès

Durant la sortida s’ha visitat l’eix comercial de Moià i s’ha conegut el pla de dinamització comercial que s’aplica a la comarca i les activitats que realitza l’associació de comerciants.

Aquest diumenge, una quinzena de comerços del Pallars Jussà han realitzat una visita tècnica al Moianès per conèixer les diferents accions que es duen a terme des del Consorci del Moianès en matèria de promoció local, concretament en l’aspecte de comerç.

Durant la visita, s’ha realitzat una trobada amb els tècnics de promoció local on s’ha explicat l’evolució del Moianès els darrers 20 anys i la dinamització comercial a la comarca. També s’ha conegut el funcionament de l’ABIC Moià, l’Associació de Botiguers i Comerços del municipi, i les diferents activitats que realitzen durant l’any de dinamització comercial.

El plat fort de la visita, però, ha estat la passejada guiada per l’eix comercial on els propis comerços del municipi han explicat les seves tècniques de venda, gestió i organització del seu comerç als companys de professió del Pallars Jussà. S’ha visitat establiments molt diversos: botigues de roba d’adult i infantil, ferreteries, un herbolari, una llibreria, carnisseries, fruiteries i comestibles, sabateries, una botiga que elaboren la seva pròpia pasta, entre altres comerços de tot tipus.

Es tracta d’una acció dins del programa Treball a les 7 Comarques coordinada per l’Ajuntament de Tremp i amb la col·laboració dels altres ajuntaments de la comarca així com de les associacions de comerciants.