Sou a: Inici / Notícies / Crònica del Ple de 8 de maig de 2017

Crònica del Ple de 8 de maig de 2017

Vegeu elsPlens íntegres al canal de l'Ajuntament a Youtube.

La sessió ordinària tinguda ahir, 8 de maig de 2017, va comptar amb la participació de l'alcalde i deu regidors, havent justificat la seva absència el Sr. Marc Miró, del grup municipal PDeCAT, i la Sra. Lola Abelló, del grup Compromís per Tremp.

Una vegada aprovada l'acta anterior i donat copte de les actes de les Juntes dels dies 22 de març i 5 d'abril, i dins de l'àrea de gestió d'Administració, es van aprovar els 9 punts previstos per a debat. En primer lloc, la portaveu del GM d'ERC va llegir la proposta d'adhesió al Pacte Nacional per al Referèndum que va quedar aprovada per l'acord dels tres grups. La resta de punts d'aquesta secció van quedar aprovats sense més comentaris.

Pel que fa a l'àrea de Desenvolupament, a més de l'activació i desactivació del Pla d'Alerta Municipal per les nevades de finals de març, es va aprovar el Documentúnic de Protecció Civil Municipal (DUPROCIM). El punt que va generar certa controvèrsia va ser el relatiu al funcionament de l'ADF pel qual l'equip de govern proposava dissoldre l'ADF amb l'argument que no arriba suficient dotació pressupostària i les tasques bàsiques les pot seguir desenvolupament l'equip de la brigada municipal; l'oposició en aquest sentit va demanar prudència atès que consideren l'ADF un òrgan necessari en un municipi amb moltes forests de titularitat pública i, malgrat que no genera superàvit, sí que ha anat complint la seva missió.

Al torn de l'Àrea de Cultura es va informar en relació al Camp de Treball Internacional Reading life in the rocks, que aquest camp es continuarà convocant al la comarca del Pallars Jussà, concretament, aquest 2017 al'Alberg de Talarn. Així mateix, els projectes de triatge de fòssils es continuaran realitzant a la seu territorial de l’ICGC que és la seu científica de l’Associació Geoparc Conca de Tremp-Montsec. I des d'aquesta Associació es demana pressupost a la Fundació Esplai i a l’entitat CRUC i que decideix encarregar la gestió del Reading life in the rocks a la segona entitat per una millora en el preu. El camp serà itinerant i l’any 2018 està previst que intervingui en una altra comarca de l'àmbit geoparc.

Els Plens de l'Ajuntament de Tremp es poden veure des de 2016 al Canal AjTremp de YouTube