Sou a: Inici / Notícies / Jornada sobre emprenedoria i innovació a Tremp

Jornada sobre emprenedoria i innovació a Tremp

La Lira acollirà aquesta jornada, especialment adreçada a docents de FP, Infantil, Primària i Secundària, que comptarà amb la participació del Dr. Eli Eisenberg, de la Universitat de Tel-Aviv

Aquest matí, l'Alcaldessa en funcions i el President del Consell Comarcal han rebut a l'Ajuntament l'inspector Nicolau Galdeano, del Departament d'Ensenyament, per presentar la jornada als mitjans de comunicació locals.

L’Equip ICE “Implementació de l’Emprenedoria a l’FP” de la Universitat de Lleida, juntament amb els Serveis Territorials a Lleida del Departament d’Ensenyament, GLOBALleida, la Delegaciçó del Govern de l'Alt Pirineu i Aran, el Consell Comarcal del Pallars Jussà, l'Ajuntament de Tremp i l'Ajuntament de Capdella  organitzen la Jornada Emprenedoria i Innovació. Del treball per projectes a la gestió del talent, que es durà a terme a l'Espai cultural la Lira (Tremp) el proper dimarts dia 6 de setembre a les 12 hores.

La Jornada pretén donar a conèixer el catàleg Activitats d’Emprenedoria a la Formació Professional de les terres de Lleida que és el resultat d’un treball de recollida i documentació sobre les activitats d’emprenedoria que actualment es duen a terme als centres d’FP de la demarcació de Lleida i de l'alt Pirineu i Aran que ha estat elaborat per Dolors Gutiérrez, Teresa Argilés i Lluís Herrera, en col·laboració amb la resta de membres de l’Equip ICE.

L’Equip ICE “Implementació de l’Emprenedoria a l’FP”, coordinat per l’inspector d’ensenyament Sr. Nicolau Galdeano i format per 18 professionals de l’ensenyament, dels serveis educatius, de l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) i de la Càtedra Santander d’Emprenedoria de la UdL així com també de GLOBALleida, ha estat treballant durant tot el curs 2016-2017 en l’elaboració de l’esmentat catàleg que properament serà publicat.

Durant la Jornada, el Dr. Eli Eisenberg de la Universitat del Tel-Aviv i Director General d’ORT Technology and Science Education Network Israel pronunciarà la ponència Emprenedoria i innovació, habilitats per a la supervivència dels graduats en FP al segle XXI. Igualment, es presentarà el catàleg que recull diverses experiències de centres d’FP de la demarcació de Lleida i de l'Alt Pirineu i Aran.

La Jornada s’adreça al professorat d’FP i també a tot el professorat d’Infantil, Primària i Secundària interessat per implementar l’emprenedoria,  ja sigui com a projecte de centre o simplement per dur a terme activitats emprenedores en l’àmbit de les diferents assignatures. Igualment, la jornada s’adreça a tots els empresaris i tècnics d’institucions de tot tipus que promoguin l’esperit emprenedor i estiguin interessats en l’educació dels nostres joves, futurs actors del panorama econòmic lleidatà.

En el marc d'aquesta jornada, s'han organitzat diverses visites a equipaments i punts d'interès del Pallars Jussà com la seu de l'Institut Geològic de Catalunya (IGC), la Central Hidroelèctrica de Sallente o l'Epicentre.