Sou a: Inici / Notícies / La Fira de Primavera tanca l'edició amb bones dades de participació

La Fira de Primavera tanca l'edició amb bones dades de participació

La segona Pallars Food Fest i la Trobada Pallars de Foc han estat els plats forts de la convocatòria, amb èxit d’assistència i molta qualitat.
La Fira de Primavera tanca l'edició amb bones dades de participació

2a Pallars Food Fest

La Fira de Primavera de Tremp ha omplert aquest cap de setmana els carrers de Tremp, no només d’expositors de diferents sectors sinó també d’espectacles, conferències, cercaviles, castellers, foc i gastronomia.

Aquest any han participat a la fira més de 130 d’expositors, de vehicles i maquinària agrícola, productes agroalimentaris i artesania. A més, la fira ha comptat amb bona participació d’institucions i entitats locals que han aprofitat la convocatòria per explicar els seus projectes i accions de treball.

Sense dubte, a l’èxit d’aquesta edició hi han contribuït dos esdeveniments paral·lels: la 3a Trobada Pallars de Foc, que organitza La Colla de Diables Lo Peirot, i la 2a Pallars Food Fest, que els professionals de l’Àmbit Turístic (Apat Pallars Jussà) duen a terme el vespre/nit de dissabte per promocionar la seva gastronomia. Ambdues propostes compten amb el suport de l’Ajuntament de Tremp.

La plaça de Catalunya va ser la zona d’actes de la 3a Trobada Pallars de foc. Durant tot el cap de setmana s’hi han desenvolupat activitats relacionades amb la cultura del foc i el folklore dels Països Catalans. Ha destacat l’exposició de bèsties, un total de 10 figures diabòliques d’arreu de Catalunya, i la seva demostració i cercavila de foc que es va celebrar la nit de dissabte.

Pel que fa a la segona edició de la Pallars Food Fest, que s’organitza entre l’Apat Pallars Jussà i el projecte de l’Ajuntament de Tremp Al teu gust, aliments del Pallars, l’èxit ha estat rotund. La festa es consolida així com la mostra de referència de la gastronomia pallaresa.  Les més de 800 persones que hi van assistir van poder tastar fins a 30 tapes que proposaven els restauradors i productors de la comarca i que maridaven amb els vins i cerveses dels  cellers i cerveseries artesanes del territori. En total, 23 expositors que van posar en valor la cuina i el producte pallarès i que van fer gaudir un públic que valora especialment el format de la mostra i el seu caràcter festiu.

Completant les activitats gastronòmiques i per posar fi a la fira, el diumenge a la tarda es va celebrar una girellada amb tast d’olis i vins del Pallars. Hi van participar 8 productors d’oli, 4 de girella i 7 cellers, que van sumar esforços per posar en valor el producte de proximitat i reivindicar el territori.