Sou a: Inici / Notícies / Tremp aprova la moció per aturar la suspensió de l'autonomia

Tremp aprova la moció per aturar la suspensió de l'autonomia

En un Ple extraordinari i urgent celebrat ahir al vespre i que va comptar amb la participació dels tretze regidors que composen els tres grups amb representació municipal.
Tremp aprova la moció per aturar la suspensió de l'autonomia

Les sessions van acollir un nombrós públic

L'Ajuntament de Tremp es va reunir ahir en Ple de forma extraordinària i urgent. La convocatòria incloïa dues mocions presentades per l'equip de govern (PDeCAT i ERC), la primera per exigir la llibertat dels presidents de l'ANC i Òmnium, Jordi Sànchez i Jordi Cuixart, i  la segona per aturar la suspensió de l'autonomia de Catalunya.

La primera moció es va aprovar per unanimitat i sense més preàmbuls (vegeu el text). Pel que fa al punt segon, relatiu a la suspensió de l'autonomia del Govern de Catalunya i el text del qual es pot consultar en aquest enllaç, es va aprovar per unanimitat. No obstant els 5 regidors del grup de Compromís per Tremp van explicar que no estaven d'acord amb el primer punt de la part resolutiva (PRIMER: Manifestar el suport al Govern de Catalunya i al Parlament per fer efectiu el mandat popular del passat 1 d'Octubre..) i van demanar que constés en acta aquest desacord.

Posteriorment, va tenir lloc un segon Ple, també convocat de manera extraordinària i urgent, en què es van sotmetre a votació dues mocions més, en aquest cas presentades pel grup CxT. La primera va ser per fer de l'educació una eina fonamental per a la construcció d'una societat plenament democràtica, socialment cohesionada i econòmicament pròspera (vegeu text) i es va aprovar per unanimitat.

La segona moció estava també relacionada amb l'aplicació de l'article 155 de la Constitució Espanyola i segons va explicar el grup l'objectiu de la mateixa era generar un debat previ entre els tres grups municipals i mirar d'arribar a un acord per tal que la moció número 1 de l'anterior sessió plenària (vegeu 2n paràgraf d'aquesta notícia) es pogués consensuar i aprovar per unanimitat i sense comentaris. Finalment, i després que els grups de PDeCAT i ERC raonessin la seva negativa a aprovar aquesta moció, el grup CxT la va retirar de l'ordre del dia.