al contingut a la navegació Informació de contacte

8 de març, Dia Internacional de les Dones

L’Ajuntament de Tremp organitza una setmana plena d’activitats destinades a reivindicar l’apoderament de les dones

DISSABTE 09 MARÇ 2024

L’Ajuntament de Tremp ha desplegat un programa d’activitats per commemorar el Dia Internacional de les Dones  i visibilitzar les reivindicacions de la igualtat real i efectiva de dones i homes.

Els actes van començar divendres 1 de març, amb la projecció del film Creatura, dirigida per Elena Martín, a càrrec de l’Associació d’Amics del Cinema de Tremp.

Dilluns 4 de març la dietista Anna Grau i la psicòloga Montse Caselles, treballadores del CAP de Tremp, van incidir en la riquesa  de la diversitat corporal i la importància de l’autoestima que tenim de nosaltres mateixos per afrontar la riquesa i la diferència dels cossos. La xerrada Un món ple de colors: fomentant la diversitat i l'acceptació corporal, ha posat la mirada en la presa de consciència del cos i el respecte envers nosaltres mateixos a totes les edats.

Dimarts 5 de març, l’Ajuntament va continuar amb la conferència La llevadora, la salut i els drets sexuals i reproductius a càrrec dels professionals de l’equip ASSIR: Juan Miquel López, Aurora Villarreal i Mireia Vilageliu. Tots tres han defensat els drets sexuals i reproductius de les dones i la figura de la llevadora en el sistema sanitari actual.

Avui, dimecres i demà dijous( petit canvi de programa), l’alumnat de 2n, 4t i 6è de primària de les escoles de Tremp participen en tallers de prevenció dels trastorns de la conducta alimentària a càrrec de l’ACAB (Associació contra l’anorèxia i la bulímia).

Dijous, 7 de març hi haurà una xerrada a càrrec de Maria Clèries, fisioterapeuta del CAP de Tremp, sobre la prevenció de problemes de sòl pèlvic a la sala de plens de l’Ajuntament.

L’acte central del dia 8 de març, Dia Internacional de les Dones, consistirà en la lectura del manifest institucional al migdia a la plaça de la Creu, i a la tarda l’Espai Cultural la Lira oferirà l’espectacle Veus que no veus de la Cia. Pepa Plana.

Tancant el programa, el dissabte 9 de març, l’Associació de dones Rosa d’Abril organitza una matinal de Dones i Poesia que clourà amb una demostració de dansa i l’aixecada d’un pilar de la colla castellera Malfargats de Pallars acompanyat d’un aperitiu amb productes de proximitat.