Balanç de sis mesos del tràmit de comunicació prèvia al departament d’obres
S’ha reduït de 2 mesos a 15 dies la tramitació dels expedients d’obres menors i mitjanes
DIVENDRES 03 GENER 2025
Les sol·licituds de les llicències d’obres als ajuntaments són procediments administratius que requereixen una tramitació exhaustiva i, per tant, força llarga en el temps. L’Ajuntament de Tremp no està exempt d’aquesta realitat i l'organització que hi havia al departament fins l’any 2023 no ajudava a millorar aquesta situació.
Els darrers temps s’han implementat un seguit de mesures que han ajudat a millorar aquests tràmits. D’una banda, es va convocar i cobrir la plaça d’arquitecte municipal amb una dedicació exclusiva a l’Ajuntament (en lloc de la fórmula d’arquitecte compartit amb el Consell Comarcal). Així mateix, es van realitzar les modificacions oportunes a nivell jurídic per poder implementar els tràmits de departament d’obres d’una forma més eficient. També, des del juny de 2024, s’ha implementat el tràmit de comunicació prèvia per a les llicències d’obra menor, fet que ha provocat una simplificació en els temps de resolució. En aquests sis mesos d’implementació s’han sol·licitat 121 llicències menors i mitjanes en règim de comunicació prèvia. La mitjana de tramitació d’un expedient d’obra menor abans d’aquesta fórmula era d’uns dos mesos i, actualment s’hi destinen uns 15 dies per expedient.
Pel que fa al tràmit d’obra major, s’està treballant amb els serveis jurídics per tal de simplificar també la tramitació i estalviar temps als sol·licitants.
L’objectiu en els propers anys és treballar per a una administració més àgil, propera i transparent amb la ciutadania.