Comunicat de l'Alcaldessa després de l'avaria en la xarxa d'abastament d'aigua del municipi

L'alcaldessa informa de l'estat de l'avaria

DIJOUS 27 GENER 2022

Bon dia a tothom, compareixo per explicar què és el que ha passat a la xarxa d’abastament d’aigua els darrers dos dies. El dimarts 25 de gener es va produir una avaria greu a la xarxa d’abastament d’aigua de la ciutat. Concretament, es va rebentar un tram de tres metres d’una de les principals canonades de la xarxa ubicada a la Plaça dels Països Catalans. El trencament d’aquesta canonada ha provocat un tall d’aigua continuat a la zona sud-est de la ciutat i al nucli de Palau.

Els operaris d’Aigües de Tremp han estat treballant ininterrompudament per solucionar l’avaria que ha provocat obertura de carrer, substitució del tram de canonada malmès, canvi de vàlvules... L’obra ha provocat també afectacions al trànsit a la carretera C-12 al seu pas per la ciutat.

Ahir per la tarda es donava l’avaria per solucionada però un parell de vàlvules van fallar. En aquests moments es treballa per substituir aquestes vàlvules, fer una revisió general i donar l’avaria per solucionada. Durant el matí d’avui la totalitat dels usuaris tenien servei, tot i que es preveuen talls intermitents a partir de les 11:30h i, esperem, fins a les 6 de la tarda com a molt del dia d’avui.

Un cop tinguem aquesta crisi solucionada l’equip de govern demanarem a Aigües de Tremp una avaluació de l’estat de la xarxa d’abastament d’aigua. Cal evitar que problemes com aquest es tornin a produir.

Som conscients que aquesta situació ha provocat greus inconvenients als ciutadans, negocis, serveis mèdics i educatius de la població. Demanem disculpes a totes les persones que d’alguna manera s’han vist afectades.