Cuinem Talent: una iniciativa per posar en valor la restauració del Pallars i crear xarxa

L’objectiu d’aquest espai de trobada és aprofundir en el coneixement dels productes de proximitat i la seva utilització a la cuina, alhora que crear xarxa entre restauradors i productors del Pallars

DILLUNS 14 NOVEMBRE 2022

El Pallars és un territori ric en productes i actiu a nivell gastronòmic. Fa anys que diferents associacions professionals, com APAT o la Xicoia,  treballen per posar en valor la producció agroalimentària i estretir el seu lligam amb la restauració.

Aquesta és també una de les línies de treball del programa Al teu gust, aliments del Pallars, que aquesta tardor ha posat en marxa la iniciativa Cuinem Talent, que a més vol contribuir a fer visible el talent del territori i afavorir la cooperació entre empreses de les dues comarques.

La primera edició d’aquest nou espai va començar el dia 26 de novembre amb “La cuina de la carn: la vedella”, que va anar a càrrec de Josep Palau, de Casa Masover de Buira. I el passat 3 de novembre va seguir amb una proposta de “Cuina de bosc al Pallars”, amb Marina Pàmpols, del restaurant Buenos Aires de Tremp. Aquesta setmana pren el relleu la cuinera i pastissera de l’Hotel Pessets de Sort, Meritxell Tartera, que dedicarà la sessió a les “Postres creatives” i el primer cicle conclourà el dia 17 amb el cuiner Jaume Mora de la Fonda Farré de Baro, el proper 17 de novembre, que s’enfocarà en “La cuina de la carn: carns de caça i carn de corder”.

Totes les sessions tenen lloc a l’Espai Taller de la Pobla de Segur.

Cuinem talent és una iniciativa de l’Ajuntament de Sort i l’Ajuntament de Tremp que compta amb el suport del programa Treball a les comarques. Es preveu que la segona edició tingui lloc entre gener i febrer de 2023.