al contingut a la navegació Informació de contacte

El president de la Generalitat i la consellera de Cultura visiten Tremp per conèixer diversos projectes del municipi

DIVENDRES 03 JULIOL 2026

L'Ajuntament de Tremp ha rebut aquest divendres la visita del president de la Generalitat de Catalunya i de la consellera de Cultura en una jornada centrada en diversos projectes del municipi.

La visita ha començat a les obres del Reg de la Conca, on el president ha pogut conèixer de primera mà l'estat d'execució d'una infraestructura cabdal per al desenvolupament agrari del territori. Aquest projecte, llargament reivindicat, transformarà la Conca de Tremp, impulsant la modernització del sector primari, afavorint la diversificació dels cultius i generant noves oportunitats econòmiques.

Posteriorment, la jornada s'ha traslladat a la Biblioteca Pública Maria Barbal, coincidint amb la finalització de les obres de remodelació de l'equipament. Durant la visita, el president i la consellera de Cultura han pogut conèixer les diferents actuacions que s'hi han dut a terme, les quals han suposat una inversió superior als 300.000 euros, finançada conjuntament pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Tremp.

La intervenció ha permès modernitzar les instal·lacions, millorar-ne l'accessibilitat, renovar els espais i adaptar-los a les necessitats actuals dels usuaris, consolidant la biblioteca com un equipament cultural de referència per a la ciutat i per al conjunt de la comarca.

Durant la seva estada a Tremp, la consellera de Cultura també ha visitat la Casa Consistorial, on ha estat rebuda per l'alcaldessa i els membres de la corporació municipal. La visita ha finalitzat amb la signatura del Llibre d'Honor de l'Ajuntament.

La jornada ha conclòs amb la participació en l'acte de commemoració del desè aniversari de la llibreria Singratalla, un establiment que, durant aquesta dècada, s'ha consolidat com un espai de promoció de la lectura, dinamització cultural i cohesió social al municipi.