Finalitza el curs pràctic en pedra seca enfocat a la rehabilitació del patrimoni rural

L’objectiu ha estat millorar les competències a partir de recursos pràctics per tal d’afavorir de manera òptima la inserció al mercat laboral

DIJOUS 20 OCTUBRE 2022

Aquest octubre, l’Ajuntament de Tremp, a través del programa “Treball als Barris” ha ofert una nova formació pràctica en pedra seca, adreçada específicament a persones interessades en la rehabilitació del patrimoni rural.

La formació ha anat a càrrec de Marc Cortina Grau, enginyer i impulsor del Museu de camins, un museu a l’aire lliure que recupera, manté i divulga el llegat dels camins antics de la Vall de Siarb. Aquest expert i coordinador de més de 40 camps de treball, jornades veïnals, està directament implicat en la recuperació i manteniment de camins antics i de reconstrucció de murs de pedra seca, i ha format professionals al Parc Natural de l’Alt Pirineu, a projecte Gratitud, a la Xarxa de Conservació de la Natura o al Consell Comarca de la Cerdanya.

El curs s’ha estructurat en 5 sessions, “amb l’objectiu d’aprendre a construir murs de pedra seca com s'havia fet tradicionalment amb una tècnica mil·lenària que ha estat declarada patrimoni immaterial de la Unesco. Una forma de construir estesa arreu del món durant tota la història de la humanitat” segons el mateix professor.

L’Ajuntament de Tremp ha volgut sumar-se en el aprenentatge de la recuperació dels murs del seu territori, amb un curs imminentment pràctic, on s’han realitzat tots els passos per convertir un mur caigut en un mur completament refet, des de la base fins a la coronació. Amb els objectius: de difondre l’art de la pedra seca i la filosofia de deixar un llegat per a les generacions futures.

Aquesta acció està subvencionada en el programa de suport als territoris amb majors necessitats de reequilibri territorial i social, Treball als Barris cofinançat pel Servei d’Ocupació de Catalunya i el Ministerio de Trabajo y Economia Social. Servei públic d’ocupació Estatal, SEPE.