L’Ajuntament de Tremp continua duent a terme actuacions per controlar la població de coloms
Nova campanya informativa per evitar donar menjar als coloms i altres aus
DIJOUS 28 MAIG 2026
L’Ajuntament de Tremp segueix duent a terme actuacions per controlar la sobrepoblació de coloms al municipi i ha posat en marxa una campanya informativa per sensibilitzar la ciutadania sobre la necessitat de deixar d’alimentar aquestes aus. L’objectiu és reduir la concentració de coloms en determinats espais públics i afavorir una convivència ciutadana.
La campanya pretén informar sobre la importància de no facilitar aliment als coloms i evitar la presència de restes de menjar a la via pública. A més, donar-los pa i altres aliments inadequats afavoreix la proliferació de coloms, ja que el temps que dedicarien a cercar aliment el destinen a reproduir-se.
La convivència i el manteniment d’un espai públic net i saludable és responsabilitat de tothom. Per aquest motiu, la campanya es difondrà a través dels canals municipals amb l’objectiu de conscienciar la població sobre els riscos d’aquesta pràctica tant per a les persones com per al benestar dels animals.
L’Ajuntament continua treballant per mantenir la població de coloms en nivells adequats amb actuacions com la captura en viu i els vols dissuasius amb astorets. També s’estan identificant espais on acostumen a nidificar per aplicar mesures preventives que evitin la proliferació de nius en edificis i espais urbans.
A banda de les accions destinades a impedir l’accés dels coloms a aliments de forma no natural, les mesures més eficaces per controlar-ne la població dins l’àmbit urbà són aquelles orientades a dificultar que disposin d’espais on descansar, refugiar-se o fer-hi niu. Per això, és important adequar edificis i estructures perquè no ofereixin espais susceptibles de ser ocupats.
La col·laboració ciutadana és clau: protegiu balconades i teulades i recordeu que està prohibit donar-los menjar.