L’Ajuntament de Tremp pren mesures addicionals per a frenar el brot de Covid-19 que afecta el municipi

L’equip de govern amb el suport de la oposició ha pres aquest migdia un seguit de mesures per a frenar els contagis

DIJOUS 10 DESEMBRE 2020

Des de mitjans de novembre la situació epidemiològica de la ciutat de Tremp és complicada. A banda del brot detectat a la residència Fiella, les dades de contagis entre la població de Tremp són dolentes.

Dilluns es va iniciar el cribratge poblacional voluntari i gratuït al pavelló del Casal i s’està fent una crida a la ciutadania perquè hi participi, especialment els més joves.

Davant aquesta situació, l’Ajuntament de Tremp ha decidit prendre un seguit de mesures per evitar els contagis. El departament de Salut ha recomanat evitar al màxim la mobilitat de la ciutadania i per aquest motiu a partir de dimecres dia 2 de desembre i fins al 14 de desembre:

• Es reprendran les classes telemàtiques a l’Escola Municipal de Música
  • Se suspenen o s’ajornen les activitats previstes a l’Espai Cultural La Lira
  • Tancament dels equipaments esportius, suspensió dels entrenaments i les activitats d’esport guiat (algunes es reprendran de forma telemàtica).
  • Tancament dels parcs infantils
  • Servei només de préstec a la biblioteca pública Maria Barbal

Aquestes mesures es prenen, no perquè els equipaments o serveis siguin focus de contagi, sinó perquè cal evitar en tot moment la mobilitat i les trobades entre persones.

Així mateix l’alcaldessa fa una crida a la consciència col·lectiva: ”No feu reunions innecessàries, intenteu consumir als bars i restaurants per emportar, empreses trempolines faciliteu el teletreball o els torns, participeu del cribratge poblacional per a detectar casos... posem-hi tothom de la nostra part!”.