Mesures preventives contra la proliferació del mosquit tigre al municipi

Per reduir el risc de malalties de les quals són portadors, cal dur a terme accions que disminueixin els punts de cria

DIMECRES 17 AGOST 2022

El mosquit tigre és un habitual de l’estiu. Les principals formes de proliferació són els ous i les larves. Utilitza qualsevol massa d’aigua petita i estancada per reproduir-se.

L'Ajuntament fa el control i seguiment de la presència de mosquits o larves en els espais públics, però a les propietats privades també es reprodueix de manera important, per tant, cal dur a terme mesures de prevenció.

Per evitar la seva propagació en espais privats, es recomana: evitar acumulacions d’aigua estancada en basses, cisternes, dipòsits o fonts, pneumàtics, testos i plats entre altres, i tenir els espais coberts i renovar l’aigua periòdicament.

En cas de rebre una picada es recomana: no alarmar-se, ja que la picada del mosquit tigre és molesta, però, generalment, no és perillosa per a la salut; rentar-se bé la zona afectada i desinfectar-la; i si passats uns dies les molèsties no remeten, consultar al metge de capçalera.