Palau de Noguera obre els seus cellers amb motiu de la jornada de rememoració i fira de territori

“Palau vila hospitalera” es celebra aquest dissabte 25 de juny i s’han preparat propostes lúdiques per a tots els públics.

DIMARTS 21 JUNY 2022

Avui s’ha presentat a Palau de Noguera la primera edició de la jornada de rememoració històrica i fira de territori “Palau vila hospitalera”.

L’associació Palatium i l’Ajuntament de Tremp organitzen la primera edició d’aquest esdeveniment que vol reivindicar el passat hospitaler de Palau de Noguera, nucli agregat al municipi de Tremp, i mostrar el llegat dels Hospitalers de Malta al poble.

Diversos veïns han habilitat els seus cellers per fer-los visitables, així com un forn de pa antic, també han adaptat dues eres on s’instal·laran exposicions de les obres pictòriques dels artistes Peter Allan Hull i Miquel Seguer.

El tret de sortida del programa serà una caminada popular de Tremp a Palau per l’antic camí de la verneda, a l’arribada s’oferirà un esmorzar popular a base de llonganissa i torrades.

L’acte central de la jornada és una representació teatral conduïda per Eduard Muntada sobre la visita del comanador de Susterris al Priorat de Palau, la interpretació anirà a càrrec de la companyia local Teatremp i veïns de la localitat. I també s’oferirà una xerrada sobre els cavallers de l’Orde de Sant Joan de Jerusalem al Pallars (Orde de Malta).

A partir de les 18h tindrà lloc la fira de territori al centre de la vila, que comptarà amb la presència d’una dotzena de productors agroalimentaris locals i artesans de la comarca. I tothom que ho desitgi tindrà l’oportunitat de tastar el tradicional Tinyol, un panet farcit de verdures de temporada escalivades amb una ració de proteïna a escollir entre llonganissa, arengada o formatge. I es podrà combinar amb una copa de qualsevol dels vins o cerveses que participen a la fira.

En el decurs de la jornada, hi haurà diverses propostes musicals: gòspel a càrrec de Go Go Pallars; concert d’acordió amb Mercè Morera i versions de rock amb Aleix i Roger Farré per acabar