Presentem Tribulossi, el festival poètic de les arts

Aprofitant el Dia Mundial de la Poesia, el proper 21 de març

DILLUNS 20 MARÇ 2023

El dimarts 21 de març, la biblioteca pública Maria Barbal i el consorci per la Normalització Lingüística organitzen la celebració del Dia Mundial de la Poesia. I justament perquè és aquesta data assenyalada, l’Ajuntament de Tremp vol aprofitar per presentar el festival Tribulossi.

Gràcies a un ajut Next Generation per a la promoció de la cultura contemporània en les zones no urbanes, s’ha aconseguit el finançament necessari per a executar aquest projecte que utilitza la poesia com a eix vertebrador per a mostrar altres disciplines artístiques.

El festival es concentrarà a la ciutat de Tremp de l’1 al 4 de juny de 2023 però abans de les dates principals ja anirà oferint propostes a la població. Així, el proper dimarts, un cop finalitzada la lectura de poemes del Rector de Balaguer i la Palmira Jaquetti, els espectadors podran gaudir de la peça de dansa contemporània  Que et fessis vella tu, de la cia LaFonte. Aquest serà la primera proposta que uneix, en aquest cas, dansa i poesia a partir de l’obra de Gabriel Ferrater.

A l’abril es preveu tallers de poesia per a joves als centres educatius de secundària del municipi i la inauguració d’una exposició de gran format de carrer que marida fotografia i poesia local de la mà de l’Associació Fotogràfica del Pallars.

Celebrarem l’aniversari de la biblioteca amb una activitat per treballar la poesia amb els infants. Altres propostes culturals passen per un homenatge a l’autora de Salàs Concepció Maluquer, espectacles de carrer unint circ i poesia, i moltes més sorpreses.

Per a la creació del contingut i filosofia del festival s’ha creat una comissió formada per l’actor Eduard Muntada, el filòleg Albert Puiggròs, el poeta Josep Pedrals i l’equip de cultura de l’Ajuntament de Tremp.

Paral·lelament s’està treballant per tal que el Tribulossi arribi també a altres poblacions de la comarca com Salàs de Pallars, Talarn i Castell de Mur.

DESCARREGA EL DÍPTIC INFORMATIU: Aquí