Tremp se suma a la Campanya Tracta'm bé

La iniciativa té com a objectiu prevenir els maltractaments a les persones grans i fomentar el bon tracte i els valors positius cap a aquest col•lectiu

DIMECRES 16 JUNY 2021

L’Espai Cultural la Lira ha acollit aquest dimarts 15 de juny una jornada en motiu del Dia Mundial de la presa de consciència de l’abús i els maltractaments a les persones grans. El punt central de la jornada ha estat la presentació de la campanya ‘Tracta’m bé’, impulsada per l’àrea de benestar de l’Ajuntament de Tremp. La iniciativa ha agafat el model de campanya creada pel Consell Comarcal del Solsonès, amb el propòsit de prevenir els maltractaments a les persones grans i fomentar el bon tracte i els valors positius cap a aquest col·lectiu, com a mètode de prevenció i sensibilització.

La jornada ha començat amb la benvinguda de l’alcaldessa de Tremp, Maria Pilar Cases, on ha afirmat que hi ha un gran silenci entorn dels maltractaments a la gent gran i que el silenci acaba sent còmplice d’aquests maltractaments. Per tant, un dels objectius és conscienciar la ciutadania i treballar amb els més petits per prevenir  aquestes conductes d’abús.

Per la seva banda, la regidora de Benestar de l’Ajuntament de Tremp, Rosa Melines, ha presentat la jornada i remarcat la capacitat de la societat de canviar les actituds discriminatòries i posar la mirada en el futur posant el nostre granet de sorra per a transformar la societat fent-la més acollidora, més justa, més igualitària i més cohesionada. Amb la implementació de la campanya ‘Tracta’m bé’ podrem posar aquest granet de sorra prevenint els maltractaments a les persones grans i fomentar el bon tracte.

La jornada ha compt amb la ponència de Montse Pinenda, amb la conferència Les dones grans i les violències masclistes: mai és tard per parlar-ne. Montse Pineda, ha posat sobre la taula l’acceptació cultural i social que tenen moltes conductes i situacions masclistes.  Ha insistit en la necessitat de trencar el silenci per tal de posar destapar moltes d’aquestes situacions masclistes que fins ara ens han semblat normals i no ho són. Hem de poder parlar de les conductes masclistes i no convertir-les en tema tabú, si no se’n parla serà molt difícil deixar de patir situacions d’abús i violència.

Les tècniques del Consell Comarcal del Solsonès, han explicat les accions que es duen a terme per implementar la campanya ‘Tracta’m bé’, un seguit d’accions que  invlucrena diferents sectors de la societat com són les escoles i el comerç. Es preveu que la mirada del ‘Tracta’m bé’ sigui un paraigües en el qual Tremp pugui desenvolupar actuacions diverses que impliquin a tota la població i que afavoreixin el bon tracte, i una visibilització positiva de les persones grans.

La cloenda de la Jornada ha anat a càrrec de Pilar Vizcaino, tècnica de la subdelegació del Gobierno, mostrant satisfacció perquè cada vegada més municipis se sumin a campanyes que puguin prevenir i conscienciar a la població sobre conductes de violència i maltractament.