Sou a: Inici / Desbrossament dels punts negres de les carreteres del municipi de Tremp

Desbrossament dels punts negres de les carreteres del municipi de Tremp

Aquesta actuació d’urgència intenta eliminar el risc per manca de visibilitat als punts negres de les carreteres municipals.

La Diputació de Lleida ha concedit a l’Ajuntament de Tremp, dins el Pla de Camins de titularitat municipal, anualitat 2017, un ajut de 8.318 € pel Manteniment de camins d’accés a nuclis del municipi de Tremp, a través del qual s’ha realitzat durant l’estiu una actuació d’urgència per intentar eliminar el risc per manca de visibilitat els punts negres de les carreteres municipals.

Els treballs de Manteniment de camins d'accés als nuclis del municipi han consistit en la tala i poda d’arbres i en alguns casos desbrossament en aquells indrets, corbes principalment, on la vegetació envaïa la carretera i generava situacions de perill pels vehicles que hi circulaven.

Tremp compta amb més de 100 km de vies d’accés a nuclis de titularitat municipal i la manca de finançament i recursos per dur-ne el manteniment i reparacions necessàries fa que amb els anys la vegetació envaeixi la calçada i en alguns casos es faci difícil l’encreuament de dos vehicles.

Els problemes que els ajuntaments com el de Tremp tenen per la gestió de la xarxa viària del seu municipi ha fet que en diverses ocasions aquests hagin demanat a Diputacions i Generalitat de Catalunya disposar del finançament necessari pel manteniment (Pla de Camins) o que aquestes Administracions esdevinguin els titulars de les vies i siguin ells els responsables del manteniment.

diputació lleida