Sou a: Inici / El corder i el foc, els nous emblemes de Fira Tremp

El corder i el foc, els nous emblemes de Fira Tremp

L’Ajuntament de Tremp repensa la seva tradicional fira multisectorial de Primavera i la fusiona amb la festa Pallars terra de corder, conservant la ja consolidada Pallars de Foc. També programa un segon esdeveniment a final de mes al nucli històric i plaça Capdevila, amb la 4a Pallars Food Fest com a acte principal.

L’Ajuntament de Tremp ha iniciat els preparatius per a l’organització de dos esdeveniments que prendran el relleu a la cinquantenària Fira de Primavera. D’aquesta manera neixen dos esdeveniments nous que tindran com a fil conductor el corder del Pallars,  la gastronomia i el foc.

Consolidació de la Pallars terra de corder i la Pallars de foc

L’any 2015 es va celebrar la primera Festa Pallars terra de corder, com una activitat de caire festiu adreçat a tot tipus de públic i amb un dinar popular a base de carn de corder com a acte central.

Paral·lelament, la Colla de Diables Lo Peirot de Tremp va arrencar l’any 2015 la primera Trobada de Bestiari de Foc i festa Pallars de Foc. Al llarg d’aquests cinc anys, aquest esdeveniment s’ha convertit en un referent de la cultura del foc a nivell català.

L’objectiu de la 5a edició és aprofitar aquesta empenta per oferir una mostra popular relacionada amb el món del corder, la ramaderia de l'oví al Pallars i la cultura del foc en l’àmbit dels Pirineus.

Així, la 1a FIRA PALLARS TERRA DE CORDER i 5a FESTA PALLARS DE FOC, tindran lloc el segon cap de setmana de maig, 8, 9 i 10.

Pallars Food Fest, un reclam per posar en valor la qualitat de la gastronomia i els professionals de la cuina del Pallars Jussà

La Pallars Food Fest sorgeix l’any 2017 com el resultat de l’evolució del Tast del Pallars, un esdeveniment gastronòmic que va introduir-se a la Fira de Primavera l’any 1994 amb l’objectiu de promocionar l’oferta gastronòmica de Tremp i la comarca.

Precisament aquest esdeveniment, que ha anat enfortint-se i renovant-se al llarg de les diferents edicions, ha acabat convertint-se en el principal puntal de la Fira de Primavera de Tremp.

Entenent que dos esdeveniments gastronòmics prou potents i prou entitat, com són aquest sopar tast i la gran menjada de corder, no poden conviure en un mateix cap de setmana, l’Ajuntament i el sector de la restauració i l’hoteleria, representat per l’associació APAT Pallars, han acordat traslladar la PALLARS FOOD FEST al dissabte 30 de maig.