Sou a: Inici / Inauguració del Pirineus Geological Open Museum

Inauguració del Pirineus Geological Open Museum

Aquest dissabte a Tremp s'ha inaugurat el PGOM, un museu a l'aire lliure per divulgar les Ciències de la Terra.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet; l’alcaldessa de Tremp, Maria Pilar Cases, i el director de l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC), Jaume Massó, han inaugurat aquest dissabte el Pirineus Geological Open Museum (PGOM). Es tracta d’un museu geològic a l’aire lliure que vol apropar a la ciutadania conceptes bàsics sobre la geologia, amb especial atenció a la pròpia del Pirineu, i sobre l’evolució de la Terra i de la vida. Tot plegat, de manera senzilla i lúdica però sense perdre el rigor científic.

El PGOM és fruit de la col·laboració entre l’ICGC, l’Ajuntament de Tremp, el Gremi d’Àrids i també d’ajuntaments i particulars, que han cedit les roques que s’hi exposen. El museu s’estructura en dos àmbits: el Jardí de les Roques, i l’Avinguda dels Temps Geològics.

D’una banda, el Jardí de les Roques exposa 13 blocs representatius de roques dels Pirineus corresponents a períodes geològics concrets. Cada bloc disposa d’un faristol amb la seva informació bàsica. Aquest és el segon Jardí de Roques existent a Catalunya.

D’altra banda, l’Avinguda dels Temps Geològics reprodueix, mitjançant paviment de diferents colors, la Taula Internacional dels Temps Geològics. Aquesta taula és el marc de referència de les Ciències de la Terra en el qual s’inscriu i s’explica l’evolució del planeta, 4.600 milions d’anys d’història.

El conseller de Territori i Sostenibilitat ha posat en valor que tant el projecte del PGOM com la seu de l’ICGC i el projecte del Geoparc, “fa de Tremp la capital geològica del país”.

Més informació al catàleg adjunt