Sou a: Inici / Informació sobre la sortida dels infants al carrer

Informació sobre la sortida dels infants al carrer

El govern central ha fet públic el contingut de la ordre que regularà la sortida dels infants al carrer

Esperant a que es faci pública a través del BOE el dissabte al matí  la ordre que regularà la sortida dels infants al carrer, el ministerio de Sanidad ha fet públic el contingut de la mateixa perquè es pugui informar la ciutadania.

Us expliquem a continuació com haurà de funcionar aquesta sortida prevista pel proper diumenge 26 d'abril. Així mateix, la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Tremp hi sumem algunes recomanacions.

FAQS SORTIDA DELS INFANTS AL CARRER:

1. Quin dia podran sortir els nens i nenes al carrer? El diumenge 26 d’abril de 2020.
  2. Els nens i nenes de quines edats podran sortir? Infants de 0 a 13 anys. Si tenen 14 anys complerts, no poden acollir-se a aquesta regulació.
  3. Què passa amb els nois i noies de 14 a 18 anys? Poden sortir en solitari només a fer compres bàsiques o a passejar la mascota, tal com ja fem els adults.
  4. En quina franja horària es pot sortir? El govern central autoritza a sortir els nens i nenes 1 hora al dia entre les 9h del matí i les 21h del vespre.

RECOMANACIONS:  La Generalitat de Catalunya recomana seguir uns horaris segons l’edat per evitar aglomeracions (de 12h a 14h de 0 a 6 anys i de 16h a 18h de 7 a 13 anys).

5. Amb qui poden sortir? Poden sortir acompanyats d’una persona adulta que convisqui al nucli familiar. Cada adult podrà acompanyar com a màxim tres nens en un mateix            passeig.

6. Què podran fer? Els menors podran córrer, saltar i fer exercici mantenint el distanciament social. No podran accedir a parcs, zones infantils i esportives.

7.  Com han d’anar protegits? Es recomana als menors de més de 3 anys dur una mascareta protectora, com fem els adults. A les farmàcies no es dispensen mascaretes per a        aquestes edats i, per tant, el més sensat és fabricar-ne de casolanes. Us passem un enllaç amb idees: FES CLIC

8. On poden anar? Els infants poden allunyar-se un màxim d’1Km del seu domicili habitual. Queda prohibit l’accés als parcs infantils i zones d’esbarjo infantils.

RECOMANACIONS: L’Ajuntament de Tremp ha elaborat un plànol per recomanar les zones on sortir segons el lloc de residència: FES CLIC

Què NO hem de fer? Quedar amb amics i amigues, tocar mobiliari urbà o gronxadors, anar a zones d’esbarjo infantils o esportives. Els agents de l'autoritat podran multar si s'incompleix la normativa.