Sou a: Inici / Notícies / Acte de reconeixement al General Maldonado

Acte de reconeixement al General Maldonado

El divendres 26 d'octubre, a les 20,30h, tindrà lloc a la sala de Plens l'acte de lliurament de la distinció de Fill Adoptiu de Tremp a Emilio Fernández Maldonado, militar i escriptor.

L'Ajuntament de Tremp va acordar, en el Plenari del 3 d'octubre i per unanimitat, concedir el títol de Fill Adoptiu de la ciutat al G. Emilio F. Maldonado. Aquest acord es va produir arran d'una petició del Casal Cultural de Tremp a la qual es van sumar gran nombre d'entitats, institucions i particulars.

El senyor Maldonado va arribar a Tremp fa 35 anys. Malgrat que la seva feina a l'Exèrcit l'ha obligat a viatjar per Espanya i canviar de destí tot sovint, ell va escollir aquesta ciutat per establir la seva residència juntament amb la seva esposa. A Tremp, diu, s'hi ha sentit sempre "feliç i acollit per una població generosa i receptiva". Entre altres mèrits, destaca la seva aportació a la història de Tremp amb el llibre "História de las calles de Tremp" en què, a través de l'etramat urbanístic de Tremp i dels 96 vials que configuren el Nomenclator oficial, explica la història d'aquest municipi.