Sou a: Inici / Notícies / Acte en record de la família Tohà

Acte en record de la família Tohà

La família de José Tohà va emigrar de Suterranya a Xile a principis de s. XX.

L’Ajuntament de Tremp impulsa juntament amb altres entitats un projecte de recuperació de la memòria històrica a partir de les vides de diferents personatges de la zona, que van emigrar a Amèrica a principis del s. xx.  Algunes d’aquestes persones van tenir retorn, altres no; fins ara s’han homenatjat diverses persones que van emigrar a diferents països i ciutats, com les germanes Durán, i també està previst homenatjar aquest any Maties Cabalé (Vilamitjana) i Pau Coll (Talarn).

En el marc d'aquest projecte, el proper dissabte 4 d'abril l'Ajuntament organitza un acte entorn a la figura del sr. José Tohà a qui ja es va fer un homenatge l’any 1999, amb la presència del seu germà i aleshores Ministre d’Obres Públiques de Xile, el sr. Jaime Tohà. Ara, en el marc d’aquest projecte tornem a fer un repàs per la seva trajectòria política i social, que ha tingut un paper fonamental a la Història de Xile.

En el decurs de l'acte, que tindrà lloc a les 12 del migdia, l'historiador Sisco Farràs oferirà una xerrada a les antigues escoles de Suterranya.