Sou a: Inici / Notícies / Actes de celebració de la Diada de Catalunya

Actes de celebració de la Diada de Catalunya

Xerrada institucional a càrrec del Sr. Xavier Tarraubella, director de l'Arxiu Històric i presentació del disc de Sardanes de Tremp

Per aquest 11 de setembre, l'Ajuntament de Tremp ha previst dur a terme una Xerrada institucional a les 12h a la Sala de Plens a càrrec del Sr. Xavier Tarraubella Mirabet, director de l'Arxiu Històric de Barcelona. En acabar, l'Escola Municipal de Música de Tremp interpretarà la cançó dels Segadors.

A partir de les set de la tarda es presentarà, a l'Espai Cultural La Lira, el disc de Sardanes de Tremp a càrrec de la Cobla Jovenívola d'Agramunt. Tot seguit, a partir de les vuit del vespre hi haurà una ballada de Sardanes a la Rambla del Dtor. Pearson.

El disc de Sardanes de Tremp pretén posar en valor les tradicions a través de la música i concretament de la sardana, la dansa nacional de Catalunya. Les peces estan composades o arranjades per diversos autors de reconeguda trajectòria, tots ells estretament vinculats amb la Ciutat de Tremp, com el músic i compositor Domènec Cardenyes, el també compositor d’Àger Enric Sauret o l’estimat Mossèn Josep Llorens.

Fa uns anys, Raimon Balué, a través de l’Orfeó de Tremp, i Josep F. Mazarico, en el seu període de regidor de Cultura a l’Ajuntament de Tremp, van iniciar la feina de recuperació i de conservació de les partitures. Finalment, ha estat Bonifaci Colomina, sardanista apassionat, expert i referent trempolí de la nostra dansa, qui ha fet possible que l’edició del CD recopilatori, finalment, vegi la llum.