Sou a: Inici / Notícies / "Al teu gust. Aliments del Pallars" i "Treiem-ne més profit" exemples de desenvolupament econòmic rural

A finals de desembre l'Ajuntament de Tremp va formar de la taula rodona "Estratègies de diversificació econòmica en àrees rurals: reptes i oportunitats", del postgrau sobre Desenvolupament rural que organitza el SOC amb la Xarxa d'AODLs, el col·legi de politòlegs i sociòlegs i la UAB.

Els projectes "Al teu gust" i "Treiem-ne més profit", tots dos relacionats amb l'alimentació encara que amb objectius molt diferents, han tingut el reconeixement de la direcció del postgrau de Desenvolupament rural. Gràcies a aquest interès i suport, la tècnica responsable dels dos projectes va poder presentar-los i compartir l'experiència amb els alumnes d'aquest curs en el decurs d'una jornada específica a finals del mes de desembre.

A més de la tècnica de l'Ajuntament de Tremp, en aquesta taula rodona, moderada per la professora Lourdes Viladomiu (UAB), hi van participar Oriol Ferré, director de Montsià Actiu. Projecte per a l’impuls dels arrossaires del Montsià, i Jaume Antich, gerent del Consorci de la Taula del Sènia. Projecte de desenvolupament del sector de l’oli d’oliva.

Al teu gust. Aliments del Pallars és el nom del prjecte i també la marca que en deriva; és la branca principal d'una estratègia de diferenciació i comercialització de productes agrolimentaris. Va nèixer en copsar l'àmplia tradició en l’elaboració de productes agroalimentaris de qualitat capaç de generar ocupació i creixement econòmic. Actualment compta amb més de 50 productors i elaboradors adherits. Per a més informació consulteu el bloc del projecte: www.alteugust.wordpress.com.

Treiem-ne més profit va arrencar a l'estiu del 2012 amb l'objectiu de buscar solucions a dos problemes creixents: l'augment al municipi de famílies amb situacions econòmiques precàries i la seva dificultat per omplir el cistell de la compra, d'una banda, i la obligació que tenen les grans superfícies de llençar alimnets en bon estat però pròxims a la seva caducitat o amb defectes de forma als envasos. Amb aquest projecte s'allarga la vida de grans quantitats d'aliments i en aquets moment s'està ajudant a més de 90 persones amb dificultats. Podeu trobar més informació aqui.

En aquest enllaç podeu veure el suport gràfic de la ponència.