Sou a: Inici / Notícies / Aprenem més sobre Tremp a les Nits a la Fresca

Aprenem més sobre Tremp a les Nits a la Fresca

La historiadora Joana Franch i el geòleg Jordi Panisello van ser els mestres de cerimònies

Ahir dijous a les 22:30h un centenar de persones van participar a la proposta nocturna de les Nits a la Fresca. Es tractava d'una passejada pel centre urbà de Tremp per conèixer, una mica més, curiositats a nivell històric i geològic de la ciutat.

El recorregut es va iniciar a la plaça de la Creu i va acabar a la plaça Capdevila, passant pel Pont de Sant Jaume. La historiadora trempolina Joana Franch es va encarregar de fer un repàs a la història de la nostra ciutat des de l'edat mitjana fins als nostres dies. Per la seva banda, el geòleg Jordi Panisello ens va voler explicar la importància de saber llegir les roques per entendre la història i també per prevenir desastres naturals. Els assistents ens vam adonar que estem envoltats de barrancs i muntanyes, ja que vivim en una Conca i que l'aigua és l'element que ha marcat el nostre passat i que marcarà el nostre futur.

Una experiència molt enriquidora que de ben segur repetirem l'any vinent.