Sou a: Inici / Notícies / Aprovat el cartipàs municipal

Aprovat el cartipàs municipal

La nova organització inclou 4 àrees i es crea la Comissió d’Impuls de la Participació Ciutadana i de la Transparència.

Ahir al vespre va tenir lloc el primer Ple de l’Ajuntament de Tremp de la legislatura 2015-2019, amb els 4 punts relatius al cartipàs.

El funcionament del nou Ajuntament s’organitzarà en 4 àrees de gestió: Administració, Desenvolupament, Cultura i Serveis Personals, cadascuna de les quals dirigirà un dels tinents d’alcalde nomenats, M. Pilar Cases, Anna Ritz, Jordi Bolado i Antoni Flores.

Aquesta sessió també va servir per establir les assistències, retribucions i indemnitzacions als membres de la corporació. D’una banda es van determinar les quanties per assistir a les diferents sessions (la percepció de les quals és compatible amb l’exercici d’altres activitats) i de l’altra, va quedar aprovada l’assignació per al 4t tinent d’alcalde que desenvoluparà la seva tasca amb dedicació exclusiva.

En el decurs de la sessió es van aprovar també els representats a diferents òrgans externs i van quedar establerts els horaris de les sessions i normes de funcionament del Ple, Junta de Govern i altres[1]. A més dels òrgans previstos per Llei, s’ha creat la nova Comissió per a l’Impuls de la Participació Ciutadana i la Transparència, que estarà formada per la regidora delegada en matèria de Participació i els regidors de Comunicació, Igualtat i Cohesió Social, i serà un ens de consulta, debat i coordinació.

Cal destacar la voluntat de l’equip de govern d’acostar la política a la ciutadania, per aquest motiu s’ha canviat l’horari dels Plens que d’ara en endavant es convocaran un cop al mes en horari de tard, a les 20h, per fer-los més accessibles a tothom.

[1] Retribucions per assistir als diferents òrgans

Ple

100€

Comissió Informativa General

100€

Junta de Govern Local

230€

Comissió per a l’Impuls a la Participació i la Transparència

230€

Altres òrgans col·legiats de la corporació

40€

Recordem que tota la ciutadania té accés a les actes completes de les sessions del Ple i de la Junta de Govern als respectius enllaços.