Sou a: Inici / Notícies / Calcula la teva quota d'IBI 2020

Calcula la teva quota d'IBI 2020

El Ple va aprovar per a l’exercici 2020 una modificació de les ordenances fiscals reguladores dels impostos que afectaran a:

• Impost sobre Béns Immobles (IBI)
  • Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica (IVTM).
  • Impost sobre l’Increment de Valor dels Terrenys de Naturalesa Urbana (IIVTNU), Plusvalua.
  • Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE)

Com t’afectaran aquestes modificacions?

En el cas de l’IBI, s’aprova un augment de l’11%. A tall d’exemple, una família que té un pis a la ciutat de Tremp i pagava 504€ euros d’IBI al 2019, al 2020 pagarà 560€.

Tot i l’increment, la ciutadania pot accedir a bonificacions, destacant entre elles:

• Bonificació 50 % a les famílies nombroses
  • Bonificació del 50 % per als béns immobles que hagin instal·lat sistemes per a l’aprofitament tèrmic i elèctric solar (que no siguin obligatoris)
  • Bonificació del 95 % per als béns rústics de les cooperatives agràries i d’explotació.

En el cas de l’impost sobre vehicles es modifiquen les bonificacions; destacant la desaparició de la de vehicles de més 25 anys i afegint bonificació per als vehicles amb zero emissions i ECO durant els primers 6 anys.

Si voleu més informació sobre aquests impostos i altres bonificacions, adreceu-vos a l’ajuntament de Tremp a l’àrea d’intervenció.

Per tal que s’apliquin les bonificacions, cal que els interessats ho sol·licitin per escrit a l’Oficina de Recaptació de Tributs abans de 31 de desembre de 2019.

Per saber quina quota d'IBi hauràs de pagar l'any 2010, utilitza la calculadora d'IBI, posa l'import del rebut de 2019 a la casella 'Rebut 2019' i obtindràs quant hauràs de pagar.