Sou a: Inici / Notícies / Campanya per sensibilitzar els escolars de la importància del comerç local

Campanya per sensibilitzar els escolars de la importància del comerç local

Participen a la iniciativa alumnes de cicle mitjà dels centres del Pallars Jussà.

Aquest mes de gener, nens i nenes de cicle mitjà del Pallars Jussà participen en una acció de sensibilització sobre els beneficis que suposa per als pobles i ciutats el comerç local.

L’activitat es dividit en dues seccions. En primer lloc, es fa una sessió guiada de treball a l’aula, en què els alumnes reflexionen entorn al comerç local i el valor que aporta als carrers, alhora que aprenen quines tasques desenvolupa un botiguer en el seu dia a dia. En segon lloc, es visiten diferents tipologies de comerç en petits grups, on els botiguers poden ensenyar la seva feina i explicar com mantenen al dia els seus negocis i els fan funcionar.

Els centres de Tremp, Escola Valldeflors i Col·legi M. Immaculada, van ser els primers a realitzar l'activitat, els dies 17 i 18 de gener. En el decurs de les dues jornades els nens i nenes de tercer de primària van visitar un tota de vuit botigues de la ciutat (farmàcies, carnisseries, botigues de moda i fotografia, llibreries i una sabateria). I aquest dimecres, 22 de gener, ha estat el torn d'Isona, on els participants han estat els alumnes de 3r i 4t de l'escola AESO d'Isona; en aquest cas han pogut visitar 4 establiments comercials dels sectors de l'alimentació, l'electricitat i electrònica i un de multisectorial.

Al mes de febrer també es farà aquesta activitat al municipi de La Pobla de Segur. I està previst donar continuïtat a aquesta campanya amb altres activitats adaptades a altres edats de cara al proper curs.

Aquesta acció està organitzada per l’Ajuntament de Tremp, en el marc del projecte Treball a les 7 comarques i amb la col·laboració dels ajuntaments de La Pobla de Segur, Isona i Conca Dellà i La Torre de Capdella.

20190118 badia

Casa Badia