Sou a: Inici / Notícies / El programa Thao a les escoles de Tremp

El programa Thao a les escoles de Tremp

L’Ajuntament de Tremp ha dut a terme diversos tallers del programa Thao, de prevenció de l’obesitat infantil, als centres educatius de la ciutat.

A mitjans de maig i de juny l’alumnat del col·legi M. Immaculada i del CEIP Valldeflors, de Tremp, ha participat en els tallers que la fundació Thao posa a la disposició dels municipis adherits a aquest programa per fomentar un estil de vida saludable.

Als cursos més elementals es van dur a terme tallers sensorials, enfocats al descobriment d’aliments frescos, com les fruites, que van arribar a les classes gràcies a la visita especial d’una ovella (feta de llana Xisqueta) anomenada Thao.

Als cursos de cicle inicial i mitjà es van organitzar els tallers juntament amb productors i elaboradors del projecte “Al teu gust. Aliments del Pallars”. Els nens i nenes de 1r i 2n van rebre la visita d’alguns productors que els van explicar en què consisteix la seva feina. Els 4t van desplaçar-se fins a l’obrador d’un cuiner per elaborar amb les seves mans una coca de iogurt. Els alumnes de 3r van conèixer diferents receptes i l'aplicació que les plantes aromàtiques i les espècies tenen a la cuina, tant la propera com la més llunyana.

Finalment, els alumnes de 5è i 6è van tastar fruites i verdures de temporada elaborades i presentades de diferents formes, d’aquesta manera van fer treballar i posar a prova els seus sentits.

L’Ajuntament de Tremp es va adherir al programa Thao l’any 2011. A banda de les activitats que es van organitzant al llarg de l’any per promoure l’alimentació saludable i l’exercici físic, també es fan periòdicament, gràcies a la col·laboració del centre d’atenció primària, les medicions dels nens i nenes del municipi per tal d’avaluar l’impacte de les accions al territori.