Sou a: Inici / Notícies / Es cancel·la la 6a Pallars Terra de Corder i la 5a trobada Pallars de Foc

Es cancel·la la 6a Pallars Terra de Corder i la 5a trobada Pallars de Foc

L’Ajuntament de Tremp, d’acord amb la Colla de Diables Lo Peirot, pren aquesta decisió davant de l’estat d’alerta per Covid-19 i les mesures de prevenció decretades per les autoritat sanitàries, que fan impossible l’òptima organització de les activitats previstes.

L’Ajuntament de Tremp va comunicar a mitjans del mes de gener l’inici dels preparatius per la Fira Pallars Terra de Corder que s’ha ampliat, tot fusionant-se amb l’antiga Fira de Primavera i incorporant la 5a Trobada Pallars de Foc de la Colla de Diables Lo Peirot.

Malauradament, l’evolució de l’estat d’emergència sanitària a causa del Covid-19 obliga l’organització a suspendre la convocatòria per a aquest 2020. Després de diverses valoracions s’ha optat per no buscar cap data alternativa i passar aquesta edició directament a l’any 2021.

Pel que fa a la Fira Pallars Terra de Corder, l’equip de Fira Tremp així com els diferents sectors vinculats han valorat com a millor opció cancel·lar aquesta edició i posposar els actes previstos per la mateixa per a 2021.

Tal i com es va anunciar en la darrera nota de premsa estaven confirmats diferents actes, com un esmorzar popular de girella amb el xef d’estrella Sergi de Meià o un tast literari de formatges i vi a càrrec d’Empar Moliner, entre altres. Totes aquestes activitats queden aplaçades per a l’any vinent.

S’està estudiant mantenir un únic acte per a aquest 2020 que seria la menjada popular de corder, prevista per al diumenge 10 de maig i que passaria  al diumenge 1 de novembre, complementant la Fira del Codony (dissabte 30 d’octubre) i com un acte més del Festival de Gastronomia del Pallars, CORDEVI.

Sobre la 5a edició de la Trobada Pallars de Foc, els organitzadors han cregut convenient cancel·lar tota la convocatòria i treballen en buscar noves dates per a l’ubicació de l’esdeveniment.

Així que la situació sanitària s’estabilitzi, l’equip de Fira Tremp començarà a treballar en l’edició de 2021 que tindrà lloc els dies 7, 8 i 9 de maig de 2021.