Sou a: Inici / Notícies / Escalfem motors per la 5a Festa Pallars terra de corder

Escalfem motors per la 5a Festa Pallars terra de corder

Tindrà lloc el diumenge 7 d'abril al pavelló del Casal.

L’Ajuntament de Tremp convoca una nova edició de la ja consolidada festa Pallars terra de corder; ho fa a través del seu programa Al teu gust, aliments del Pallars i de la mà del Consell de Corder, que agrupa els ramaders, carnissers i restauradors del Pallars Jussà i de l’associació APROVI  de ramaders del Jussà.

En aquesta edició està previst repartir 700 racions de corder de la comarca cuinat a la burduntzi, que s’acompanyarà d’una amanida russa amb romesco, un borratxo de llet d’ovella i ratafia per postres, vi negre a doll del celler Miquel Roca, pa i aigua.

En aquesta ocasió, s’ha convidat a participar de la festa l’ovella aranesa, una altra de les races autòctones catalanes. Així i a banda del dinar, que és l’acte central de la festa, s’han programat altres activitats que donen visibilitat a aquesta raça. Durant el matí es podrà veure una mostra d’exemplars d’ovella aranesa i ovella xisqueta; hi haurà també  una ballada de gegants, acompanyats dels capgrossos xisquets, la Xisca i el Furro i de la colla de grallers Els Xafarostolls de Sort. A partir de les 12.45h els qui ho vulguin podran fer tallers amb llana xiqueta i aranesa a càrrec d’artesanes de l’obrador Xisqueta i de Lanaranesa  i a les 13.15h es farà una demostració de xolla.

A més,  durant tota la jornada hi haurà una mostra de productors del Pallars que inclourà vins, cerveses i elaborats de corder a més d’artesania feta amb llana de les races xisqueta i aranesa.

El preu dels tiquets del dinar serà de 12€ i 5€ l’infantil (fins a 10 anys) i podran adquirir-se en diferents carnisseries de la comarca o directament a l’Ajuntament de Tremp.

Una de les novetats d’enguany és que tant l’associació de ramaders com l’Ajuntament de Tremp aposten per fer una festa més sostenible i respectuosa amb el medi ambient, reduint al màxim la utilització de plàstics. Així,  el material que es posarà a l’abast dels participants (gots, plats i coberts per a aquelles persones que no portin el seus) serà compostable o preferentment en envàs de vidre.

Concurs promocional:

El comerç de Tremp i s'ha sumat a la difusió de la festa amb una petita campanya: Troba el ramat als aparadors. Així, del 25 de març al 26 d'abril, hi haurà amagats en diferents aparadors de la ciutat uns corders de llana. Tothom que ho desitgi podrà disposar d'un "passaport del corder" per recollir segells a les botigues on trobi un corderet amagat. Les persones que aconsegueixin agrupar el ramat més gran entraran al sorteig de descomptes per comprar al comerç local (botigues associades al CAT i comerç en general). Aquests passaports es poden trobar a les oficines de l'Ajuntament de Tremp, de la biblioteca i a les botigues participants i un cop omplerts caldrà dipositar-los a la bústia que s'instal·larà a la planta baixa de l'Ajuntament de Tremp.

El programa Al teu gust, aliments del Pallars va iniciar la campanya Pallars terra de corder l’any 2015 amb l’objectiu de posicionar aquest producte càrnic del Pallars com un producte de qualitat i posar en valor l’ofici de ramader i la seva importància en la configuració del paisatge i la cultura d’aquesta comarca.

Consulteu aquí el programa d'actes.