Sou a: Inici / Notícies / Nova plaga: Bernat Marbrejat

Nova plaga: Bernat Marbrejat

En els darrers anys s'ha detectat aquest insecte que pot afectar a diferents arbres fruiters i ornamentals

El Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca ens fa arribar un l'avís de l'aparició d'una nova plaga.

El Bernat Marbrejat és una nova plaga que pot afectar a molts arbres fruiters i ornamentals, cultius hortícoles i extensius.

Si l'insecte es veu amenaçat, desprèn una forta i desagradable olor. No pessiga i les persones ni els animals.

Per tal de prevenir i controlar la plaga podeu seguir els següents consells:

• Recolliu periòdicament els insectes. Es pot fer mitjançant un aspirador. Un cop s'han capturat els insectes, si es pot, s'han de treure de l'aspirador i s'han de posar amb un pot amb aigua i sabó.
  • No són recomanables els tractaments amb insecticides a casa
  • Instal·leu mosquiteres a les finestres, tapeu forats exteriors amb malla, etc.