Sou a: Inici / Notícies / Oberta la convocatòria per impulsar la innovació a petits productors agroalimentaris

El programa Al teu gust, aliments del Pallars, de l’Ajuntament de Tremp i la Fundació Alicia han obert la convocatòria per participar al pla d’acompanyament a la innovació per a petits productors agroalimentaris 2019.

Hi poden participar 6 empreses i els interessats en participar tenen fins el 20 de setembre per inscriure’s

El programa Al teu gust, aliments del Pallars, de l’ajuntament de Tremp i la Fundació Alicia han obert la convocatòria per participar al pla d’acompanyament a la innovació per a petits productors agroalimentaris 2019.

El pla té com a objectiu promoure una cultura de la innovació entre el sector agroalimentari a partir de l’acompanyament individualitzat a aquelles empreses que vulguin innovar creant nous productes o millorant els seus processos de producció. La participació inclou diferents fases en les que les empreses participants rebran l’assessorament dels tècnics de la Fundació Alicia ( tecnòlegs dels aliments, cuiners, nutricionistes...) i es duran a terme sessions a Tremp i si cal a les instal·lacions dels participants.

Aquesta proposta sorgeix en el marc de la cooperació que la Fundació Alicia i el programa Al teu gust desenvolupen des de fa anys al Pallars Jussà i  tracta de transferir l’experiència i els coneixements que aquesta Fundació té en l’àmbit de la innovació alimentària a les petites empreses de l’Alt Pirineu i Aran.

En aquest sentit, el programa Al teu gust, aliments del Pallars, ofereix des de fa temps accions de formació i millora de les competències professionals no només a les empreses del Pallars Jussà sinó també a comarques veïnes i aquest és un pas més en el treball de posar en valor el Pallars com a territori clau en la gastronomia de muntanya.

És la segona edició d’aquesta convocatòria en la que l’any 2018 van participar 7 productors del Pallars Jussà: Roia ecològica dels Pirineus, És Pallarès,  Cal Portalé,  Licors Portet, Safrà del Pallars, Safrà del Montsec i Tupinambus del Pirineu. Aquesta acció forma part del projecte Treball a les 7 comarques que al Pallars Jussà desenvolupen el Consell Comarcal i l’Ajuntament de Tremp amb el suport del Servei d’Ocupació de Catalunya.

Les empreses interessades tenen temps fins el 20 de setembre per fer arribar la sol·licitud i poden rebre més informació dirigint-se a l’àrea de Promoció Local de l’Ajuntament de Tremp.

Documentació de la convocatòria:

- Formulari de sol·licitud: Descarrega't el formulari (s'ha de presentar per via telemàtica al web https://tramits.ajuntamentdetremp.cat - instància genèrica)

- Criteris pla d'innovació: Descarrega't els criteris