Sou a: Inici / Notícies / Presentació del Mostremp

Presentació del Mostremp

Lluís Roy, president de l'Associació d'Amics del Cinema de Tremp, i l'alcalde de Tremp han fet la presentació oficial de la mostra de cinema curt de temàtica rural que tindrà lloc a Tremp del 24 al 26 d'agost.
Presentació del Mostremp

Fotografia de Jordi Uriach

La primera edició del festival Mostremp compta amb la col·laboració desinteressada del dissenyador trempolí Custodi Dalmau que a través de la seva marca Custo Barcelona ha apadrinat la imatge de la mostra, una sargantana obra de la casa Ortega i Palau, i l'ha customitzat. Amb l'aval d'aquestes dues marques, el Mostremp es dóna a conèixer amb la intenció d'arrelar al territori i posar el prepirineu lleidatà al mapa cinematorgàfic.

La temàtica escollida és el món rural i s'accepten a concurs totes les cintes d'una durada d'entre 5 i 30 minuts de qualsevol gènere, sempre que s'emmarqui en l'àmbit rural. En aquesta primera edició s'han rebut més de 70 cintes de les quals 12 han estat seleccionades. En els concursos paral·lels, juvenil i infantil, encara s'accepten inscripcions.

A més de la projecció dels curtmetratges seleccionats, hi ha previst un programa d'activitats off festival i també actes en altres municipis del Pallars.

Premi del Jurat: Dotat amb un premi de 2.000 euros al millor curtmetratge. Serà atorgat pel jurat de la mostra.
Premi del públic: Dotat amb un premi de 1.000 euros que adjudicarà el públic del festival.
Premi jove Víctor del Val: Per a nois i noies del Pallars en edats entre 13 i 18 anys, dotat amb un premi
gentilesa de Casa Uriach de Tremp i la projecció del curtmetratge a l’Espai Cultural la Lira. El premi jove l’adjudicarà un jurat específic.
Premi infantil: Per a nens i nenes del Pallars de fins a 12 anys, dotat amb un premi gentilesa de Llibreria Central de Tremp i la projecció del curtmetratge a l’Espai Cultural la Lira. El premi infantil l’adjudicarà un jurat específic.