Sou a: Inici / Notícies / IMPORTANT: Noves directrius horàries per sortir al carrer i fer esport

IMPORTANT: Noves directrius horàries per sortir al carrer i fer esport

A partir del 2 de maig es permetrà la sortida al carrer a fer esport i passejar

El govern central ha dictaminat un sistema de franges horàries per a permetre la sortida dels ciutadans al carrer progressivament. Aquestes franges només afecten als municipis de més de 5.000 habitants, que és el cas de Tremp.

A partir de dissabte 2 de maig es podrà sortir a passejar 1 hora al dia, acompanyat d'una persona que convisqui al mateix domicili o d'un cuidador, i no allunyar-se més d'1km del domicili. Caldrà seguir prenent mesures de protecció com l'ús de mascaretes i mantenir la distància interpersonal a 2 metres. La franja horària per aquests passejos serà de 6h a 10h del matí o de 20h a 23h del vespre. Així mateix, les persones que necessiten sortir amb un cuidador, se'ls assigna una franja horària de 10h a 12h o de 19h a 20h. Recomanem que les persones que vulguin sortir a passejar, utilitzin el criteri per zones segons el lloc de residència que ja es va recomanar per a la sortida dels nens i nenes. Adjuntem plànol: FES CLIC.

També es permet fer esport de forma individual, un cop al dia i dins el municipi de residència. No es permeten els desplaçaments en cotxe per a fer esport. La franja horària per a l'esport, és la mateixa que els passejos: de 6h a 10h del matí o de 20h a 23h del vespre. L'esport ha de ser practicat de forma individual, es vàlid córrer, fer marxa, anar en bicicleta, patinar...

D'altra banda, aquest nou sistema per franges horàries, limita l'horari de sortida al carrer dels nens i nenes menors de 14 anys que serà de 12h a 19h.

L'ajuntament de Tremp ha recopilat diverses rutes perquè els veïns tinguin alternatives per a fer esport ¡ no trobar-se amb aglomeracions als camins habituals.  Tremp compta amb diferents espais que us permetrà exercitar-vos d'una manera segura i controlada.

A continuació adjuntem diferents opcions perquè, segons la proximitat al teu habitatge, puguis sortir a fer esport mantenint la distància social. Fes-hi una ullada perquè algunes rutes potser no les coneixes i son força interessants:

Fes clic aquí per obrir el mapa amb les diferents rutes marcades. Aquestes rutes estan publicades a Instamaps una app de l'ICGC que us permet descarregar-les en diversos formats per a gps i mòbil. Les visualitzareu per colors. Si voleu descarregar-vos el track heu de marcar amb el cursor damunt la línia de la ruta que us interessa,  seleccionar l'opció exportar i triar descarregar capa, escollint la ruta desitjada ho podreu fer.

Rutes per camins: Gairebé tothom coneix com anar al Pla de Palau, o a Vilamitjana pel pont Josep Miret, o a Talarn pel camí. També és habitual pujar a Tendrui o anar a fer la ruta dels Cavalls. Però sabeu anar des de Tremp a?

• Tremp - Ermita de Sant Sebastià de Talarn - Tremp (color blau cel al mapa)
  • Tremp - Ermita de Santa Helena de Claret - Tremp (color lila al mapa)
  • Tremp - Gesseres - Cabana del Sisquet (color taronja al mapa)
  • Tremp - Pou de Gel - Tremp (color groc al mapa)