Sou a: Inici / Notícies / S'inaugura a Tremp la Setmana Mundial de la Lactància Materna

S'inaugura a Tremp la Setmana Mundial de la Lactància Materna

L’Hospital Comarcal del Pallars, a través del Comitè de Lactància Materna, vol impulsar la normalització de la lactància materna a tota la població i així fer promoció de la salut comunitària.

Aquest matí, la 3a tinent d'alcalde i Regidora de Benestar, Miriam Pla, ha participat a l'acte inaugural a l’Hospital Comarcal del Pallars de Tremp  de la Setmana Mundial de la Lactància Materna, que se celebra a Catalunya del 5 al 14 d'octubre. Entre els actes programats hi ha les xerrades de diferents professionals del sector i ciutadans relacionats amb el procés de l'alletament matern.

Des de l’Hospital Comarcal del Pallars i mitjançant el recentment creat Comitè de Lactància Materna, es vol impulsar la normalització de la lactància materna a tota la població del territori i així fer promoció de la salut comunitària. A l’hora, s’espera que aquesta acció tingui un impacte favorable a nivell econòmic en l’entorn de les famílies de l’Alt Pirineu i Ara

Altres dels objectius del Comitè de Lactància Materna és difondre informació i sensibilitzar a tota la població per tal de trencar tabús i pors. Així, es realitzaran a Tremp una sèrie d’activitats dirigides a tot tipus de públic, entre les quals una Popada Popular que tindrà lloc el dijous dia 11 al passeig del Vall i on hi estan convidades totes les mares.

La pediatra de Pediatria dels Pirineus, Nathaly Sepúlveda i l’auxiliar d’infermeria de l’Hospital del Pallars, Maite Berga, han assistit aquesta setmana a l’espai l’Entrevista de Ràdio Trempper explicar i donar a conèixer les accions que han programat.

L'Ajuntament de Tremp, juntament amb el Consell Comarcal del Pallars Jussà a través del SIAD,  Gestió de Serveis Sanitaris (GSS), l'Institut Català de la Salut, l’Associació de Dones Rosa d’Abril i l'Associació Amics de la Popa, col·labora amb l'organització dels actes programats..