Sou a: Inici / Notícies / Tremp inaugura la reforma de la Rambla Dr. Pearson

Tremp inaugura la reforma de la Rambla Dr. Pearson

L’actuació representa un canvi radical en una de les vies més emblemàtiques de la capital del Pallars Jussà
Tremp inaugura la reforma de la Rambla Dr. Pearson

Foto Jordi Uriach

Aquest passat dissabte 1 de març s’ha inaugurat la reforma de la rambla Dr Pearson de Tremp sota la presidència de Rosa Maria Perelló, presidenta de la Diputació de Lleida. Durant la seva estada a Tremp, Perelló ha estat rebuda a l’Ajuntament de Tremp per l’alcalde de la ciutat, Joan Ubach, i per Constante Aranda, president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, a més de la resta de membres de la corporació municipal i dels tècnics municipals, Jordi Pujal, arquitecte i Robert Batalla.

La presidenta de la Diputació ha signat al Llibre d’Honor de l’Ajuntament abans de traslladar-se a peu a la rambla Doctor Pearson, on s’ha procedit a la inauguració oficial de les reformes. Més tard han fet una visita a la zona enjardinada del passeig, on hi ha l’estàtua del Doctor Pearson i s’ha servit un aperitiu popular.

L’actuació s’ha executat en dos fases, la primera de les quals va comptar amb un pressupost de 160.000 euros i va ser subvencionada en un 50% per la Diputació, i que va incloure el condicionament de la xarxa de clavegueram, que estava força malmesa i que va donar peu a la resta de l’obra.

La segona fase ha tingut un pressupost de 498.000 euros i, a més de convertir la rambla en peatonal, ha inclòs la renovació de l’enrajolat, l’enjardinament i l’enllumenat del passeig. Malgrat que serà una via peatonal i la prohibició de circular als vehicles, es permetrà l'accés als veïns que disposen de garatge i s'establiran uns horaris de càrrega i descàrrega en tres punts per a l’abastiment dels comerços.

En el seu discurs, Ubach ha agraït i disculpat els veïns i comerços de la rambla pel contratemps que han pogut suposar les obres en el seu dia a dia, però s’ha mostrat convençut que aquest canvi d’imatge ajudarà a revitalitzar el comerç local a la zona, per la seva part Perelló s’ha referit a la rambla com un punt de trobada que facilitarà la socialització i millorarà la qualitat de vida i els usos de la zona.