Sou a: Inici / Notícies / Tremp va ser exemple a la XI Jornada Rete 21, a Sariñena

Tremp va ser exemple a la XI Jornada Rete 21, a Sariñena

L'Ajuntament de Tremp va aportar la seva experiència sobre biodiversitat urbana i periurbana, arran del seu "Projecte per a la biodiversitat", a les jorandes Rete 21 (Red de Entidades Locales por la Sostenibilidad del Alto Aragón)

Per 11a vegada Rete 21, de la Diputació de Huesca, ha organitzat una trobada entre professionals tècnics i polítics de l'àrea de Recursos Naturals, Sostenibilitat i Medi Ambient, enguany dedicada a la biodiversitat a les zones urbanes i als perimetres dels nuclis de població. Tremp hi ha fet la seva aprotació a la jornada amb la ponència Actuaciones per la mejora de la biodiversidad en zonas de baja presión humana, a càrrec del tècnic i responsable de l'area de Recursos Naturals de l'Ajuntament, Josep À. Alert.

En aquesta xerrada s'ha donat a conèixer perquè pugui servir de model a altres ens que vetllen per a la conservació, el projecte per a l'increment i millora de la biodiversitat del municipi de Tremp que s'ha desenvolupat durant dos anys. Els 3 principals objectius del projecte eren: incrementar la biodiversitat del municipi de Tremp, reforçar els projectes del municipi per a l’estudi de la biodiversitat i la conservació del medi i implicar la societat civil en la conservació de la biodiversitat; i responien a diverses problemàtiques detectades, com la pèrdua de qualitat de l’hàbitat de les espècies animals i vegetals o la manca de dades sobre poblacions d'espècies. Els resultats han estat un millor i més profund coneixement de la realitat per part dels professionals; la millora de la gestió i l'estat de conservació de la biodiversitat i la difusió de la biodiversitat.

Tremp és el municipi més gran de Catalunya i té una gran diversitat d'espècies, animals i vegetals, algunes de les quals es poden trobar ben a prop de la ciutat. L'espai natural al voltant del Noguera Pallaresa n'és un exemple i per això en aquests darrers anys, i en col·laboració amb l'Estació Biològica del Pallars Jussa i l'EMD deVilamitjana, s'han realitzat un seguit d'accions per millorar-ne interventar-ne la seva biodiversitat a més d'adequar-lo per a la seva visita amb una xarxa de senders i zones de descans. La millora d'aquest espai ha culminat aquest 2012 amb la signatura d'un conveni per a la construcció d'una passarel·la peatonal entre Tremp i Vilamitjana a la verneda.

L'experiència ha estat valorada molt positivament, tant des de l'Ajuntament com des de l'organització de la jornada. Podeu escoltar l'entrevista que va fer el programa "¡Esta es la nuestra! ", de Aragón Radio, al representant de l'Ajuntament de Tremp després de la ponència, a partir del minut 16. i també podeu consultar el suport gràfic de la presentació aquí.