Sou a: Inici / Notícies / "Xisca", la comèdia romàntica que ens acosta al Pallars Jussà i la seva gent

"Xisca", la comèdia romàntica que ens acosta al Pallars Jussà i la seva gent

Aquesta setmana es presenta al Seattle International Film Festival aquest curtmetratge coproduït entre Benecé i l'Ajuntament de Tremp.

El Ramon viu sol, treballa al camp i porta una vida tranquil·la. Un dia, quan torna de treballar, troba una ovella a la porta de casa. No és seva, i no la vol, però aquest animal té alguna cosa especial. Així que decideix pujar-la al tractor i fer els kilòmetres que faci falta per tal de trobar el seu propietari.

Pel camí coneixerà els seus veïns de comarca, gent que entrarà a la seva vida per sempre i que el guiaran, poc a poc, fins a un destí que no tenia planificat.

El curtmetratge Xisca, està dirigit per Sergi Lara i protagonitzat per Marc Montserrat Mir, en el paper de Ramon, i Sandra Pujol, en el paper de Cesca. La resta de  personatges principals són persones del Pallars Jussà (productors i ramaders, restauradors…) que s’interpreten a si mateixos i acompanyen al nostre personatge en el seu periple per la comarca. Xisca és una comèdia romàntica, que ens apropa a aquest territori i a la seva gent.

Xisca ha estat seleccionat a les seccions oficials de diversos festivals. El 24/5 comença a Biosegura Cine, Medio Ambiente y Mundo Rural, a Beas de Segura, Jaén, seguit pel Seattle International Film Festival el 26 de maig. Al juny farà dues parades locals, el dia 1 de juny al Festival de Cinema de Natura de Cervelló i el 9 de juny al Festival Internacional de Cinema en Català, FIC-CAT, de Roda de Berà.

Xisca és una coproducció de Benecé Produccions i l’Ajuntament de Tremp, a través del programa Al teu gust, aliments del Pallars,  amb el suport del Departament de Cultura de l’Institut Català de les Empreses Culturals.