Sou a: Inici / Què passa amb la brossa que es genera on hi ha un malalt de la Covid-19?

Què passa amb la brossa que es genera on hi ha un malalt de la Covid-19?

Des de l'Ajuntament de Tremp volem compartir aquesta informació que pot ser d'utilitat i a la vegada tranquil·litzadora

La gestió dels residus dels pacients que estant actualment diagnosticats de la Covid-19 i que han de seguir aïllament domiciliari és la següent:

Els residus que genera una persona malalta, inclòs el material d’un sol ús que hagi utilitzat (guants, mocadors, mascaretes) son dipositats en una bossa de plàstic (bossa 1) en un cubell d’escombraries que ha d'estar a l’habitació. Aquesta bossa 1 es tanca adequadament (amb una brida, cinta americana o similar) i s’introdueix a una segona bossa (bossa 2), i que també es tanca adequadament abans de sortir de l’habitació. La bossa 2 es diposita a la bossa d’escombraries (bossa 3) amb la resta de residus domèstics de la casa i aquesta es tanca també adequadament. La bossa 3 es dipositarà en el contenidor de rebuig com es fa habitualment. Un cop dipositada la bossa, al tornar a casa, netejar-se les mans amb cura.

En el cas dels hotels hospitalitzats el funcionament és el mateix: una bossa on es depositen les deixalles del pacient a la mateixa habitació, es tanquen dins una segona bossa i després es poden barrejar amb les deixalles generals que s'hagi pogut generar i que vagin al contenidor de rebuig.  Aquest és el procediment que es realitza actualment a Hotel Segle XX, on hi ha hospitalitzats malalts en recuperació de la Covid-19.  L'hotel hospitalitzat creat a l'Hotel Alegret no té cap pacient afectat amb la Covid-19 i, per tant, no precisa un tractament especial dels residus.

Totes aquestes actuacions venen establertes i detallades en la corresponent Orden ministerial promulgada pel Gobierno de España

Qualsevol persona que tingui dubtes o inquietuds relacionades amb aquest tema pot consultar l’Ordre Ministerial o enviar un correu a l'adreça infocovid19@tremp.cat posant a l'assumpte la paraula CONSULTA i mirarem de donar-li resposta.