Sou a: Inici / Viure a Tremp / Salut i Benestar / Covid-19. Informació d'interès per al comerç. Plataforma de slowshopping.

Covid-19. Informació d'interès per al comerç. Plataforma de slowshopping.

L'Ajuntament i el CAT (Comerç Associat de Tremp) obren a tots el sector, associats i no associats, l'accés a la plataforma www.adomicili.slowshopping.cat

Tremp ha entrat a formar part de SlowShopping.cat, una iniciativa articulada pel Sant Cugat Comerç amb l’objectiu inicial de reaccionar positivament el comerç local dels pobles i ciutats de Catalunya en temps de confinament i de paralització general de l’economia del país.

Per fer-ho possible, el portal posa a disposició de tots els clients interessats, les dades de contacte de comerços locals que segueixen oberts al públic o que ofereixen la possibilitat de fer entregues a domicili. Sant Cugat Comerç i l’associació PEUC són els impulsor de la iniciativa i asseguren que “és una acció solidària amb els comerços de proximitat de les ciutats i pobles de Catalunya”.

En el cas de Tremp, mentre duri l’estat d’emergència sanitària i el confinament per part de la major part de la població i d’acord amb els responsables de l’associació de comerciants, la participació a la plataforma s’obre a tots els comerços del municipi, associats i no associats. Aquest acord s’ha pres per donar una resposta solidària a tot el teixit empresarial local i amb el benentès que una vegada es torni a la normalitat, els establiments no associats que no es vulguin donar d’alta al CAT deixaran de gaudir-se del servei que ofereix aquesta plataforma.

El comerç de proximitat és un dels principals afectats per la crisi propiciada pel coronavirus i per aquest motiu l'Ajuntament fa una crida perquè tots els comerços que no han declarat el cessament temporal d'activitat per poder-se acollir a ajuts públics, es donin d'alta en aquesta plataforma. Per fer-ho, els establiments interessats poden ingressar les dades de a botiga a través d'aquest enllaç, una vegada fet, el responsable de l’associació de comerciants de Tremp ho validarà i en les properes hores apareixerà on line el negoci, amb les imatges i informació que el comerciant hagi pujat.

Des del portal SlowShopping.cat els usuaris poden seleccionar el seu barri o localitat, utilitzar un desplegable amb diferents categories de comerç i trobar les dades de contacte per seguir fent compres responsables, aquesta vegada des de casa.